6 640 läst ·
31 svar
7k läst
31 svar
Låg elektrikerfaktura
Så AndersMC, om du fått en faktura där material saknas hade du inte ringt och frågat om något blivit fel? Hade du ringt om felet varit på andra hållet, du krävs på betalning för mer än du fått?
I detta fallet kan man tycka en meter EKK är en struntsak men samtidigt är 50 spänn inte så mcket men jag tvivlar att man tagit 500 för tio meter utan betydligt mindre.
Det är en konst i sig att fakturera så firman gör förtjänst samtidigt som kunden är helt nöjd vilket bl.a. en mängd trådar finns att läsa om ämnet.
Min åsikt om jobbet så låter det varken dyrt eller billigt efter ROT och pris före ganska högt, samtidigt beskrivs lite om jobbet, lite material och timmarna, en förmiddag, låter väl ganska rimligt, ingår väl pappersarbete till nätägaren då.
I detta fallet kan man tycka en meter EKK är en struntsak men samtidigt är 50 spänn inte så mcket men jag tvivlar att man tagit 500 för tio meter utan betydligt mindre.
Det är en konst i sig att fakturera så firman gör förtjänst samtidigt som kunden är helt nöjd vilket bl.a. en mängd trådar finns att läsa om ämnet.
Min åsikt om jobbet så låter det varken dyrt eller billigt efter ROT och pris före ganska högt, samtidigt beskrivs lite om jobbet, lite material och timmarna, en förmiddag, låter väl ganska rimligt, ingår väl pappersarbete till nätägaren då.
Mn kan ju inte säga att något är dyrt innan ROT o billigt efter ROT.
Ska man bedöma o jämföra priser skall det naturligtvis göras innan ROT.
Apropå EKK stumpen så kommer den säker från en restskvätt från ett tidigare jobb och elektrikern hade säkert tagit betalt för det spillet redan då...
Kanske en moderator skulle ändra rubriken till DYR elektriker faktura istället
Ska man bedöma o jämföra priser skall det naturligtvis göras innan ROT.
Apropå EKK stumpen så kommer den säker från en restskvätt från ett tidigare jobb och elektrikern hade säkert tagit betalt för det spillet redan då...
Kanske en moderator skulle ändra rubriken till DYR elektriker faktura istället
Jisses ni blir aldrig nöjda.
Denna var en av de roligaste trådar jag läst på länge. Någon som fått ett arbete utfört är glad och nöjd med det, och fakturan. Vad händer då jo 20 st inlägg om att det är mer eller mindre fel och TS inte alls borde vara glad och nöjd.
Det här är humor på hög nivå så ös på så har vi läsning hela veckan.
Det här är humor på hög nivå så ös på så har vi läsning hela veckan.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Har du några belägg för påståendet att de flesta elfirmor har en minimumdebitering på 4 tim. eller är det bara taget ur luften?c_olsson skrev:
//Patrik
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Ja, jag har aldrig hört något liknande förut jag heller. 1 timme som minimum är ju dock väldigt vanligt, om inte ens t.o.m. standard(?).
//Patrik
//Patrik
Det står inte explicit, men jag antar att du menar att man avrundar uppåt, inte nedåt?RulleBulle skrev:
Personligen förstår jag inte varför man avrundar arbetstid. Det är väl inte svårare att ta betalt för 85 minuter än 60?
Det kanske finns utrymme för att utveckla kundservicen här? Man kanske kan meddela att man bara tar betalt för hela timmar redan innan man börjar jobbet?b8q skrev: