Jag har lite problem att få fast en kabelkanal på en vägg. Väggen är putsad med lite "struktur" och sedan målad. Första försöket var med en självhäftande kabelkanal, men pga väggens struktur sitter den inte fast. Putsen är lite porös och har en del sprickor, så jag skulle helst slippa skruva eller spika igenom den. Finns det något lämpligt lim man kan använda?

Det finns en massa bra limsorter, såsom PL 600, att välja på: Gemensamt för dem är att de helst vill ha ett fast underlag som inte består av porös puts. Risken är ju att listen ramlar ner efter en tid trots lim om du inte kompletterar med att borra in några spikplugg utefter listen.

Limpistol?

Jag har dålig erfarenhet av pl600 och "fet" plast. Jag hade provat med en limpistol istället (vilket jag dock aldrig gjort).

Asgarvad skrev:
Det finns en massa bra limsorter, såsom PL 600, att välja på: Gemensamt för dem är att de helst vill ha ett fast underlag som inte består av porös puts. Risken är ju att listen ramlar ner efter en tid trots lim om du inte kompletterar med att borra in några spikplugg utefter listen.
Spikplugg är för mig något grovt som man fäster tunga saker med. Finns det smäckrare varianter för något lätt som en kabelkanal?

Väggen ar uppbyggd av 2 cm puts, sedan tegel av okänd tjocklek och sedan grannens vattenledningsrör, så man vill inte gå in för djupt.

ZipLock skrev:
Spikplugg är för mig något grovt som man fäster tunga saker med. Finns det smäckrare varianter för något lätt som en kabelkanal?

Väggen ar uppbyggd av 2 cm puts, sedan tegel av okänd tjocklek och sedan grannens vattenledningsrör, så man vill inte gå in för djupt.
Det finns spikplugg som är kortare än gul plugg, den korta spikpluggen brukar vara vit.

Rödplugg och montageskruv.

Grannen har väl röret en bit in?
Bor du i lgh?

el_richard skrev:
Rödplugg och montageskruv.

Grannen har väl röret en bit in?
Bor du i lgh?
Japp.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.