Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Det där får du absolut inte göra om! Vi vill ha dig kvar på forumet.
Varför löste förresten inte JFBn
Varför löste förresten inte JFBn
Mycket märkligt. Jordfelsbrytaren ska lösa direkt i det läget, det är ju därför man har den. Hade jag varit i ditt läge hade jag kollat upp så allt stod rätt till. Kan den gruppen ligga utanför på något sätt?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Mycke_nu, bra att du klarade dig!
Kom ihåg i fortsättningen: Alltid en hand i fickan vid elarbete
Kom ihåg i fortsättningen: Alltid en hand i fickan vid elarbete
Det är säkert i sin ordning, att lösa JFB ger en rejäl stöt, inget man normalt får med torra händer och liten yta osv.Müssli skrev:
Usch! Sånt där är inte sådär jättetrevligt direkt.
Men om du känner dig trött någon morgon så har du ju en quick fix på det problemet iaf.
Själv stod jag och körde en lite väl genomblöt borrmaskin igår, tur att jag inte behövde använda den så mycket för då och då högg det till i armarna så jag tappade den.
Men om du känner dig trött någon morgon så har du ju en quick fix på det problemet iaf.
Själv stod jag och körde en lite väl genomblöt borrmaskin igår, tur att jag inte behövde använda den så mycket för då och då högg det till i armarna så jag tappade den.
JFB'n har lite "tolerans" så en snabb smäll på fingrarna brukar den inte lösa för (jag har testat själv).
Obehagligt det där, speciellt när man tänker på hur illa det kan gå.
Jag undviker "gamla" armaturer och brukar noga granska genomföring och skydd på skyddsisolerade ojordade armaturer (typiskt IKEA lampor) innan jag börjar använda dem...
Obehagligt det där, speciellt när man tänker på hur illa det kan gå.
Jag undviker "gamla" armaturer och brukar noga granska genomföring och skydd på skyddsisolerade ojordade armaturer (typiskt IKEA lampor) innan jag börjar använda dem...