4 802 läst ·
21 svar
5k läst
21 svar
Gängpaj på sockerbit
Sida 1 av 2
Det var gängpaj på den inringade skruven när jag skulle koppla in en lysrörsarmatur. Är det ok att använda ubåt eller toppklämma på fasen och resten i sockerbiten? Känns larvigt att reklamera för en sån liten sak.

Stoppa in tändtråden ihop med den redan anslutna tändtråden så du har 2 på samma.
Moderator
· Stockholm
· 57 839 inlägg
Bara väldigt off topic, men tråden i jordanslutningen ser ut att bara vara gul,inte gulgrön. Ser jag rätt?
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Ett vanligt irritationsmoment vid installation av billiga armaturer.
//Patrik
//Patrik
Att jordkabeln är grön på undersidan eller att det är dåliga gängor? Ta det inte personligt men jag ville bara understryka vikten av att citera (inte för mycket) för att läsarna ska veta vilket inlägg man kommenterar.Patrik_Hed skrev:
Kjell
Kan hålla med, men avsaknaden av citat kan ju visa att man svarar/kommenterar ursprungsposten?mlkjhr skrev:
Jag skulle nog bara byta sockerbit. Känns som en perfekt lösning utan kompromisser som återställer ursprungsskicket. Sen kostar det antagligen mindre än att strula med en reklamation.klippor skrev:
Och hade jag mot förmodan ingen sockerbit hemma tog jag nog en ubåt...
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Tänkte inte ens på att det skulle kunna tolkas som att det var att fel färg på skyddsjorden som jag menade var ett vanligt irritationsmoment, men visst jag förstår ditt påpekande. Jag brukar vanligtvis citera.mlkjhr skrev:
//Patrik
Allt går om man vill
Rätt roligt hur mycket det tänks, ni fantiserar alla möjliga scenarion som kan uppstå. 10 pers spekulerar hur man ska lösa en trasig skruv. Tur att nu inte jobbar hos Nasa!