I gränsfallet mellan el-forum och teknik, men jag tänker att det finns fler installatörer här.

Jag har köpt följande

http://www.eldirekt.se/antenn-tele-datauttag/exxact/exxact-lexcom-centrumplattor

med tillhörande ram

Jag tänkte att jag skulle montera detta med ett uttag, för att om några månader även koppla in det andra uttaget.

Men, man fäster ju ihop allt med snäppfästen. Hur demonterar man detta?
 
Flatmejsel in i den lilla springan i nederkant och böj.
 
Jo, jag såg den där lilla springan. Hmm, känns svårt att göra det utan att repa ramen. Blir nog att vänta tills allt är klart, så man förhoppningsvis slipper problemet.

Tack för svar!
 
Inga problem alls att demontera utan att förstöra, om man nu inte använder snickarens verktyg istället för en spårmejsel.. :)
 
Men det ser ju ut som att det är tre spännen som smäcker och att man bara kommer åt det i mitten med mejseln, eller missuppfattar jag?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.