Jo i strikt mening är det nog ett stilbrott. Men är du ute efter ett hem i 70-talsstil? Om Renovaserien i övrigt passar in i ditt hem tycker jag du ska köra med den.
Frun vill också ha sådana brytare men tack vara mina ocd-känslor kring avvikelser i inredningen kräver jag att vi byter alla eller inga i vårt 70-tals hus som för tillfället har eljo-trend brytare. Hon backade på sitt krav, I WIN!
Framförallt passar de egentligen inte stilmässigt med någon el-tidsålder. Möjligtvis i nån slags retro-framtid-steampunk-hem... Det har aldrig funnits historiskt elinstallationsmaterial som påminner sådär värst mycket om Renova.
Fullvärdig medlem
Medlem: mar 2010
östergötland 170 inlägg
Har renova här hemma i en ny lägenhet. Men det är mest för att det är fräcka och inte ser lika trista ut som vanliga trend. Men som sagt inredningen gör ju sitt också.
Renova finns ju med glasram nu också, ser liite bättre ut då, men fortfarande inget jag skulle vilja ha hemma hos mig.
I en kåk med gammalt stuk kan jag vara förstående, men inte i nya kåkar (men det är ju kunderna som bestämmer, lika som att de ALLTID väljer vita köksluckor och vitt kakel i badrum.