Det ser ut som en hempularvariant av ELJO Aqua Stark.
Du måste ta bort insatsen från locket. Insatsen ska sitta kvar i "uttaget" och då borde det vara skruvar och märkning L, N och jord. Så baksidan av insatsen är inte intressant, utan framsidan.
För övrigt, har K-rauta världens sämsta hemsida eller? Inga underkategorier. Under t.ex. el finns bara elinstallation och antenn. Elinstallation är gaanska brett materialmässigt så man leta sida efter sida. Inte funkar det att söka heller, inte bra åtminstone.
Nykomling
Medlem: maj 2012
Västra Götaland 15 inlägg
Patrik_Hed skrev
För övrigt, har K-rauta världens sämsta hemsida eller? Inga underkategorier. Under t.ex. el finns bara elinstallation och antenn. Elinstallation är gaanska brett materialmässigt så man leta sida efter sida. Inte funkar det att söka heller, inte bra åtminstone.
Byt plats på blå och svart, så blir det korrekt.
Blå till N och Svart till L ska det vara.
Flytta upp uttaget 2 cm eller skala bort 2 cm mer av manteln, och försök få införseln av kabeln lite snyggare (nu ser det snett och böjt ut, där det går in genom genomföringen) så ser det inte hempulat ut.
Nåja, visst finns det gott om mindre nogräknade elektriker som glatt lämnar jobbet med det utseendet. Men ingen riktig hantverkare låter det vara sådär. (Det finns givetvis "riktiga" elektriker som inte kan kallas hantverkare, menar jag.)
Jag antar att du satt uttaget snett i förhållande till var kabeln kommer pga att du annars inte fick en fasadbräda som stöd till vänster.
Men om du flyttar upp uttaget lite kan du få en lite finare böj på kabeln på väg in i uttaget, och samtidigt är det inte längre alldeles för mycket kabelmantel inne i uttaget. Det bör nog inte vara mer än 1 cm.
Och om det går att vända på insatsen skulle jag göra det, så jord och nolla kom i underkant.
Den som vet mest, gissar minst.
(Jadå, jag gissar ibland ;-))