Nog ser bilden ut att vara från USA eller liknande?
Byggahus:Vill ha legitimation för elektriker
Ett gäng helgröna enkardeliga ledare och en grov svart flerkardelig ledare mot en jordskena som verkar vara skruvad direkt i botten på ett elskåp som dessutom är av typen att sidorna sitter kvar när locket är lossat.
Dessutom skyddshandske och isolerad mejsel för att dra en skruv som inte verkar ha någon elektrisk inkoppling - det ser riggat ut
Byggahus:Vill ha legitimation för elektriker
Ett gäng helgröna enkardeliga ledare och en grov svart flerkardelig ledare mot en jordskena som verkar vara skruvad direkt i botten på ett elskåp som dessutom är av typen att sidorna sitter kvar när locket är lossat.
Dessutom skyddshandske och isolerad mejsel för att dra en skruv som inte verkar ha någon elektrisk inkoppling - det ser riggat ut
Moderator
· Stockholm
· 57 842 inlägg
Isolerad mejsel är iofs god sed att använda i ett elskåp, oavsett om man tänker använda den på en något strömförande.
USA eller Tyskland är min gissning.
Frankrike blir min gissning. Mest pga av att företaget jag jobbar på har en del med franska elektriker att göra, och de är väldigt noga med säkerheten. Skyddsglasögon, handskar och i vissa fall visir. Frankrike ändrade ju sina lagar när det gäller arbete med el för ett tag sen och fick ner olycksstatistiken rejält.
Produkter som diskuteras: "Skyddsglasögon"
Skyddsglasögon
Skyddsglasögon är ett oumbärligt tillbehör för att skydda dina ögon från potentiella skador orsakade av skräp, damm, kemikalier eller intensivt ljus under arbete. Vårt sortiment av skyddsglasögon erbjuder högkvalitativa produkter som
Läs mer
Det finns massor att välja på så det blir nog inte så lätt, men de gröna jordledarna och skenan säger USA.
Kanske något i stil med lådan nedan.
Kanske något i stil med lådan nedan.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden