Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    mycke_nus avatar
    Gudfader Medlem: Feb 2008
    Län: Gotland

Relä för dosmontage

Jag behöver ett relä med 230V styrsp, växlande kontakt, för montage i en vanlig utanpåliggande IP65 dosa, tex något i den här stilen Elektroskandia E4003114.

Inköpsställe är dock fn begränsat till Ahlsell men jag hittar det inte där. Någon som vet om dom har något lämpligt?
    Hempulare. Renoverar Gotlandsgård på heltid.

2.    länk #2
    Enk Projektets avatar
    Forumgud Medlem: May 2010
    Ålder: 43
    Län: Uppsala

Be Ahlsell ta hem ett från Elektroskandia....
    Det blev som det blev när det inte blev som det skulle eller gjord bit passar..

3.    länk #3
    mycke_nus avatar

Jo, i och för sig en möjlighet, men det är lite bråttom.

4.    länk #4
    Enk Projektets avatar

PM mig så kan jag hjälpa dej....

5.    länk #5
    Glufsglufss avatar
    Gudfader Medlem: Mar 2010

Eller...be dom ta hem från tillverkare istället.....

6.    länk #6
    Enk Projektets avatar

Eltako säljer bara genom E-S

7.    länk #7
    Glufsglufss avatar

Jasså? Jaha, jag trodde alla grossister kunde handla in från dom.

8.    länk #8
    Enk Projektets avatar

Inte som det ser ut nu....

9.    länk #9
    mycke_nus avatar

PM mig så kan jag hjälpa dej....
    Tack!

Upptäckte dock att jag måste klura lite på monteringen, kanske måste bli någon form av litet industrirelä istället.

10.    länk #10
    Rikard Ågrens avatar
    Forumgud Medlem: Jan 2008
    Län: Västerbotten

Selga och Storel brukar ha Eltako på hyllan?

11.    länk #11
    Glufsglufss avatar

Mmm..jag har också för mig att jag köpt eltako på annat ställe än Elsktroskandia och nog tror jag väl att en grossist kan ta hem från vilken tillverkare som helst om man önskar sig något.

12.    länk #12
    Junior medlem Medlem: Oct 2007
    Ålder: 27
    Län: Dalarna

Eltako finns iaf på hylla på Ahlsell på min ort.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01