Nykomling
Medlem: Sep 2008
Län: Stockholm
Väggarna är enkelgips med våtrumsmatta ala 90-tal på väggar och golv.
Oavsett om el-kille drar tråd l bef. rör måste jag tyvärr ändå ha synlig utanpåliggande, pest eler kolera med utanpåliggande från tak alt från vägguttag.
Det är möjligtvis inte så bra att du har t.ex. en garderob eller ändå ska renovera vägg i vägg med lampan? I så fall kan du dra kabel rakt genom väggen och fixa på andra sidan. (Ja, du kan ju dra på andra sidan ändå men det blir ju lika fult med utanpåliggande oavsett var den dras...).
Gudfader
Medlem: Mar 2010
Län: Uppsala
Japp...utanpåliggande gäller om du inte kan dra kabeln i ett ev anslutande rum bakom denna vägg....jag har varit på jobb där dom haft sån tyr att det varit klädkammare på andra sidan så då borrade jag helt enklet igenom vid ett uttag, drog kabeln på andra sidan och rätt in i belysningen.
Men hur kan det komma sig att du inte har någon el fram till belysning över handfatet? Det är ju det mest standardutförandet som finns, så har det varit i alla tider.
Men hur kan det komma sig att du inte har någon el fram till belysning över handfatet? Det är ju det mest standardutförandet som finns, så har det varit i alla tider.
Nädå...lika vanligt att det bara funnits i taket.
Badrummet kan ju också vaar ombyggt/omplanerat från orginal.
Badrummet kan ju också vaar ombyggt/omplanerat från orginal.
Det är sällan jag har sett ett badrum utan belysning över handfatet. I äldre badrum så är ju en porslingsglob på väggen vanligt. Men visst, säger du det så. Du har typ 10 års längre erfarenhet än mig så du har väl sett fler badrum.
Det är sällan jag har sett ett badrum utan belysning över handfatet. I äldre badrum så är ju en porslingsglob på väggen vanligt. Men visst, säger du det så. Du har typ 10 års längre erfarenhet än mig så du har väl sett fler badrum.
Finns väl lokala avvikelser också kanske men jag upplever det ganska likvärdigt fast vägglampa dominerar ju så klart om det bara är en armatur i badrum.