Nykomling
Medlem: Jul 2007
Län: Stockholm
Hjälp!! Strömbrytarknappen på väggen har fastnat...
Hej!
Idag när jag skulle släcka taklampan i hallen så gick det plötsligt inte att släcka med strömbrytarknappen på väggen. Den satt fast och man fick använda våld för att lyckas släcka. Vi testade igen och det gick hur enkelt som helst att tända men när vi skulle släcka så var det samma sak igen. Det sitter stenhårt och tillslut efter våld lyckas vi släcka. Nu vågar vi inte tända nå mer.
Vad kan det vara för fel? Något man kan ordna på egen hand? Det är ingen dimmerknapp utan en helt vanlig lampknapp utan några skruvar i väggen.
är det en sådan som man ser på reklamen till höger-->....?
Kan vara så att den är dåligt justerad så man får ta lös knapparna och ramen för att sen justera brytaren i dosan i väggen. Men kan även vara så att det blivit något överslag i själva brytaren så att den av åldersskäl bör bytas. Hur gammal är den?
/
M
Senior medlem
Medlem: Jun 2004
Län: Uppsala
Jag kan ha fel, men jag får känslan i hur inlägget är skrivet att författaren inte bör byta strömställaren själv...
Låt det vara och ring en elektriker i morgon.
Bilgalen busschaufför som aldrig hittar ett hus att köpa...
Jag kan ha fel, men jag får känslan i hur inlägget är skrivet att författaren inte bör byta strömställaren själv...
Låt det vara och ring en elektriker i morgon.
Nykomling
Medlem: Jul 2007
Län: Stockholm
Hej!
Ja precis, det är exakt en sån som man ser på reklambilden till höger. Jo jag håller med er om att jag inte är nå teknisk för fem öre, speciellt inte när det gäller el. Så ni har nog rätt i att jag bör boka en elektriker. Tänkte bara om ni visste vad det kunde vara för fel.