1 938 läst · 6 svar
2k läst
6 svar
Uttag till centraldammsugaren.
Jag kan inte bestämma mig för vilket som är bäst. Att sätta uttaget till centraldammsugaren vid golvet eller en bit upp. Hur har ni gjort och varför? ( i-landsproblem, jag vet )
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 23 377 inlägg
För slangen?
Hur gammal är du? Vid min ålder värdesätter jag alla tillfällen där jag slipper kröka rygg
Hur gammal är du? Vid min ålder värdesätter jag alla tillfällen där jag slipper kröka rygg
Sätt det i skåpet där du förvarar slangen om det går, då sitter slangen alltid i, annars försök gruppera uttaget med annat runtomkring, dvs vägguttag eller strömbrytare, det ser knas ut om det sitter för sig själv.
Jag har inte så många uttag för dammsugaren. Bara två på varje våning.
Jag har ett uttag på övervåningen som sitter precis bredvid ett vägguttag. Dessa båda sitter i samma höjd.
Det som sitter i tvättstugan har jag satt på samma höjd som strömbrytarna.
Jag har valt att sätta dammsugaruttagen lite dolt så dom syns inte så mycket även fast de är ganska stora.
//Anders
Jag har ett uttag på övervåningen som sitter precis bredvid ett vägguttag. Dessa båda sitter i samma höjd.
Det som sitter i tvättstugan har jag satt på samma höjd som strömbrytarna.
Jag har valt att sätta dammsugaruttagen lite dolt så dom syns inte så mycket även fast de är ganska stora.
//Anders
Tänk på var slangen eventuellt kommer att skava emot och vad den kommer att "dra med sig" om man drar i den när den sitter i uttaget. Dumt om uttaget hamnar så att blomarrangemanget strax invid trillar ner när man dammsuger...
Liknande trådar
-
Koppla in köksfläkt (ogjord kabel) till jordat eluttag
El -
3fas uttag till 1fas uttag
El -
Behöver byta ojordad sladd med ojordat uttag till sladd med jordat uttag och detta gammal armatur. Hur gör jag ?
Belysning -
Vilken takdosa till DCL-uttag
El -
Hjälp!!! Koppla 230 v spis med enfaskabel till perilexuttag
El