Jula har för 149kr hur är de i kvalitet?
Finns det andra vettiga?
400316-jpg.jpg

Tackar.
Letar även dubbel uttag eller 4x uttag med lock för inomhusbruk i garage.

Typ dessa
35-7131_l.jpg

Sorry, jag missade att det var från Malmbergs. Jag håller fullständigt med om att kvaliteten även där är bedrövlig...

2416014 Är ett uttag med bra kvalite.

• Trefas med schuko 2416014.jpg
Jula-uttaget ser faktiskt lite ute som ett Garo kombiuttag. Har kopplat några sådana men tycker inte det var så övertygande heller. Cewes (ABB) kombiuttag gillar jag. Gewiss är också trevliga

Suhagg skrev:
Tackar.
Letar även dubbel uttag eller 4x uttag med lock för inomhusbruk i garage.

Typ dessa
[bild]
Om det där är det uttag som jag tror det är så välj för gudskull inte det. Det är inte ens en insats utan två separata som man själv måste koppla byglingar till.

//Patrik

Jag är rätt övertygad om att det är det som du tror och jag håller fullständigt med dig ;)

Ja just det ja....den där ljusgråa med mörkgråa lock aktar man sig för....även om det finns olika fabrikat i samma färger...

Jag plockade just ner ett sådant tvåvägsuttag av lite annorlunda design eftersom det blir varmt, runt 50 grader när man belastar det med mer än 5A. Samma sak har även hänt med ett likadant envägs (från biltema)

Hoppas att någon av dom som brukar höja rösten och påpeka att dom minsann är godkända för 16A och därmed kan belastas med 16A kontinuerlig läser den här tråden.

elmont skrev:
Hoppas att någon av dom som brukar höja rösten och påpeka att dom minsann är godkända för 16A och därmed kan belastas med 16A kontinuerlig läser den här tråden.
Ja vadå...är det inte så då...hur menar du??? ;):P

En kompis undra om jag kunde installera ett uttag till honom i garaget...
Han hade själv handlat och jag tänkte, ett går väl att få dit.. Men jag lyckades inte, helt omöjligt att få ledarna att fastna under klämmorna, mycket märkligt..

En sak som jag tycker är märkligt.. Varför är mycket av elmaterialen så undermålig som riktar sig till privatmarknaden? Om nu lekmän ska jobba själv så borde de ju ha den absolut bästa materialen? Ett sådant uttag ovan hade varit helt omöjligt att få tag på hos elgrossisten..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.