Nykomling
Medlem: Jan 2012
Län: Västra Götaland
Tack så mycket för hjälpen! Eldon kunde fixa fram en till mig sa dom. Men har lite funderingar på om man eventuellt skulle se om man kunde få plats med en 4radig central istället, och därav få in rören direkt i centralen.. men har inte bestämt mig hur jag skall gå till väga än.
Tack i alla fall!
Kanske flytta upp den en bit och som spik99 skriver skarva på rören, och jag tror som Rrrrr att det knappast kan vara en elektriker som utfört arbetet. Skulle det vara det är han en skam för yrkeskåren.
Som sagt: eftersom det bara verkar komma två gulgröna och två blåa från undersidan av centralen så lär det bara vara två grupper som kommer in nedtill. Det är alltså klart minst jobb att skarva på rör ifall man flyttar centralen uppåt nån decimeter.
Se bara upp för det där som kommer till vänster om centralen, det röda vad-det-nu-är ska nog inte in i centralen, och likaså ser det ut att vara en nätverkskabel. Det får nog dras om ifall centralen flyttas uppåt.
Nykomling
Medlem: Oct 2009
Län: västragötaland
Blogginlägg: 1
Har en fråga så inte hör hit...
Satt idag med elektriker som snacka kunder och en av dom fick samtal och gick ut för att prata.
När han kom in så sa han att det var lärlingen som hade kopplat 2fk på samma säkring och då small det, men när han kopplade den på en annan säkring så gick det bra, och dom äldre småskratta vara.....hehe ville inte känna mig du då och fråga vad felet var så jag gör det nu istället =)