Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #31
    Forumgud Medlem: Sep 2004

-PC-:

Det måste till lite extra spektakulära trick för att skrämma upp folk på riktigt... Jag undrar framförallt vad för avsäkring som körs där...
    Däremot lär det nog finnas rätt gott om befintliga skarvsladdar/grendosor med 0,75mm2-kabel. Uppstegningen till 1mm2 har väl skett relativt nyligen? (Jag har iaf drivor av ojordade grendosor med 0,75mm2-kabel i stugan)

Kan det vara så enkelt att dammsugaren ser till att blåsa luft genom kabelrullen?

2.    länk #32
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2009
    Ålder: 35
    Län: Dalarnas län

Har för mig han sa 16A.
    Åfanken, 0,75mm² grendosor har jag bara sett som är lastgammla, fast folk kan ju ha kvar för det :-)

Det kan nog stämma med dammsugaren, har inte skruvat isär den, än. Borde ta isär den och kolla lite, sladdvindan låser inte sladden, den åker in hela tiden. Självklart precis efter garantitidens slut...
    / Patrik

3.    länk #33

Nu glider jag lite från ämnet, men jag har sett en av de tidigaste dammsugarna med elektronisk varvtalsreglering. En Volta. Den hade en liten sugslang som kylde triac'en, istället för att ha tillräcklig fläns. Triac'en hade smält ihop slangen så att det inte kunde flöda nån luft, och så hade triac'en pajat. Kvalitet...

4.    länk #34
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2009
    Ålder: 35
    Län: Dalarnas län

Mmm, i mitt fall är det en Electrolux, trodde det skulle vara kvalité...
    / Patrik

5.    länk #35

Electrolux och Volta har väl varit två märken från samma tillverkare i många år?

Slangar å sånt passar iaf fint mellan deras dammsugare från 60-70-80-talet.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01