Hej

Jag håller på och gör mitt hus klar för försäljning.. Försöker fullföra alla små projekt som blivit liggandes med tiden :) ganska vanligt enligt mäklaren..

Men har fått liten ide torka..

Vad ska jag göra med denna kabel som kommer ut ur väggen "se bilder".. en extra uttag känns fel då det redan finns ett uttag bredvid. Har funderat på att bara montera en kulodosa men ser väl lite konstigt ut det också.. Någon som har en bättre ide?

• image-10.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • image-11.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dra ut trådarna.

Nej det har jag allt tänkt på från början.. men den har en egen säkring som går upp från källaren.. har dragit lite i den men den sitter rejält fast

Det ser ut som den sitter i en trappa - sätt en liten lampa för ledljus!

S
absolut ej ha trådarna så där. använd trådarna på något sätt eller sätt en kopplingsdosa där.
även om det ej ligger ström på kablarna så är det ej bra

Anders Johansson skrev:
Det ser ut som den sitter i en trappa - sätt en liten lampa för ledljus!
Nej jag glömde iofs berätta vart detta sitter.

Jag har ett större kök på ca 50kvm.. den stolpen som syns på bilden är bärande.
Så kabeln är placerad i mitten av den ena långsidan i köket

SBH skrev:
absolut ej ha trådarna så där. använd trådarna på något sätt eller sätt en kopplingsdosa där.
även om det ej ligger ström på kablarna så är det ej bra
Ne detta vet jag.. Men det blev en snabb lösning den dagen jag tog bort en stor väggskåp med belysning som denna kabel användes till. Sedan ställde jag ett frys framför detta så man har mer eller mindre glömt bort den.

Bytte vitvaror i helgen som var så kom denna fram igen

S
kommer inte en dosa döljas när du har vitvarorna framför?

Sätt ett enkeluttag och en snygg docka för en iPad. Det ger dig extra fart i budgivningen!

Anders Johansson skrev:
Sätt ett enkeluttag och en snygg docka för en iPad. Det ger dig extra fart i budgivningen!
Nu börjar det strömma in bra idéer.. Kan du utveckla detta med ipod docka? väggmonterad stereo typ då eller?

Jag förstår hur du menar med enkeluttaget.. för då har man ju denna dubbeluttag ledigt för annat som sitter bredvid

Kanske en liten lcd skärm med sån ledad väggfäste? som man tar elen till från detta? då kan man rotera denna så den kan användas till hela köket

Jag tänkte mest ett enkelt väggfäste för permanent laddning av en iPad. Teoretiskt för att kolla recept mm men i praktiken mest för att flasha på husvisningen. Att dra kablar för stereo etc tar mer tid.

Ett alternativ är ett liten platt-TV men det beror på hur placeringen i köket är.

Angående placeringen om det blir en TV.. blir perfekt.. att jag inte kom på detta själv förrän du n¨mnde ipod docka:)

Men då blir Tv:n fullt användning bar mot "köket = spis, köksbänkar" + när man vrider den så blir placeringen perfekt från middagsbordet

Du får väl fundera på om TV eller iPad blir bäst. En köks-TV har inte så stor impneringsfaktor idag, vilket talar för iPad. Lycka till med försäljningen!

S
ipad är inte så värst imponerande. satsa på tv.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.