Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Sep 2011
    Län: vallentuna

El till element?

Jag vet inte om element är vitvaror eller ej, men mina är iallafall vita
    Jag har ett element som inte fungerar. Det kommer fram lite ström, för lampan på sidan blinkar rött. Efter ett tag så slocknar lampan.

http://imageshack.us/photo/my-images/69/img6958fk.jpg/

Jag har prövat med att byta ut det mot ett likadant fungerande element, men problemet blir likadant med det nya elementet. Så jag undrar om felet kan vara i kopplingen i denna dosa. Eller har ni några andra idéer och tips till mig? Jag vet absolut ingenting om el eller element.

http://imageshack.us/photo/my-images/690/img6961s.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/42/img6967i.jpg/

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få.

2.    länk #2
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2011
    Län: Västmanlands län

Vad står det på typskylten på elementet? 230V? 400V? På anslutningssladden till elementet ser det ut som 400V, men det kqn också vara 230V med svart/svartvit som styrning

3.    länk #3
    Nykomling Medlem: Sep 2011
    Län: vallentuna

På baksidan av elementet står det V 380 W 800.

4.    länk #4
    Moderator Medlem: Feb 2005
    Län: Stockholm
    Inloggad
    Hur har du det med säkringarna? Iom. att ditt ellement går på 400V så skall det finnas 2 (eller mer troligt 3) säkringar till ellementen. Du har troligen 3 fas matning till en grupp av ellement, vart och ett av dem är inkopplade på 2 faser (=säkringar) av de 3. Man får lite skumma fenomen om en av säkringarna löser ut, för då drivs det lite ström bakvägen genom något av de andra ellementen på gruppen.

5.    länk #5
    kysans avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2010
    Län: Kronoberg

Visar inte lampan när elementet ger full effekt?

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen