kolvas skrev: Det är inte godkänt, men om du gör så som någon tipsat om innan, dra in 4G1,5 i ett rör till dessa dosor och gör 2-fasgrupp av det hela så är det godkänt. okej då får de bli så då
Jag ser att du la upp bilden på en norsk site. Är det här i Norge? I så fall så är det dels andra elregler som gäller än i Sverige, men framförallt så fungerar elsystemet på annat sätt. Där har man 230V mellan faserna, man har ingen nolla framdraget och om man mäter mellan en fas och skyddsjord så får man omkring 130V. I norsk el har man två säkringar, två faser och en jord för vanliga 230V-prylar. Fast jag kanske bara gissar helt fel nu, det kanske är i Sverige fast du använde en norsk bildvisarsite?
yxis skrev: Jag ser att du la upp bilden på en norsk site. Är det här i Norge? I så fall så är det dels andra elregler som gäller än i Sverige, men framförallt så fungerar elsystemet på annat sätt. Där har man 230V mellan faserna, man har ingen nolla framdraget och om man mäter mellan en fas och skyddsjord så får man omkring 130V. I norsk el har man två säkringar, två faser och en jord för vanliga 230V-prylar. Fast jag kanske bara gissar helt fel nu, det kanske är i Sverige fast du använde en norsk bildvisarsite? aa de är i Sverige
Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)