Vi bor i en fastighet där förra ägarna en gång i tiden bara byggde på elcentral efter elcentral eftersom det behövdes mer el. Nu när vi har letat i månader efter varför det är så höga elkostnader i fastigheten så vill vi vända oss mot någon som kanske kan ge oss ett tips vart vi ska vända oss för att få experthjälp med att leta upp vart de olika ledningarna går och om det tjuvdrar el i fastigheten. Hur gör vi. Tacksam för snabbt svar.

Staffan

Ett tips kan ju vara att skruva ur säkring efter säkring, samtidigt som ni håller koll på elmätaren. Tickar den på betydligt långsammare efter att ni skruvat ur en viss säkring, så har ni ju iaf lite att gå efter.
Kolla efter eltörstiga saker som gamla frysboxar, elradiatorer med trasiga termostater mm

Vilken elfirma som helst kan du vända dig till. De kan mäta med en tångamperemeter och se hur mycket ström det dras på olika ställen.

//Patrik

Varmvattenberedare som står och läcker, värmekablar som står på dygnet runt

Kolla ifall grannen har ett hönshus!

Eller eget vatten med dålig pump som går oavbrutet...

Blindnit skrev:
Kolla ifall grannen har ett hönshus!
Offtopic.
undrar när ni tröttnar på detta hönshus.. :P;)

fabban skrev:
Offtopic.
undrar när ni tröttnar på detta hönshus.. :P;)
Hehe den tråden är en klassiker.d^_^b

Om TS tillåter så undrar jag hur det hela slutade för dig?

Kloge skrev:
Hehe den tråden är en klassiker.d^_^b

Om TS tillåter så undrar jag hur det hela slutade för dig?
jorå. eftersom ingen har sagt varken de ena eller de andra.
så ska jag dra det hela lite kort o snabbt. grannen med hönshuset har fortfarande inte betalat och kommer med all säkerhet inte att göra det. :@ Då han hävdar att han har varit fullt ovetande om det hela.:O och dessutom så flyttade dom i slutet på förra sommaren. så nu bor deras son med flickvän kvar i huset.
om dom kom på att det kostade mycket o driva hönshus de vet jag inte men hönsen är kvar iaf. och jag kopplade ur mina grannar ur husets elcentral förra sommaren, och band fast kabeln i bilen o körde en lite sväng, så jag fick väl upp drygt 10 meter kabel som fick gå till tippen.

• Gilla
protorion och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.