1 194 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Hur koppla vidare vid diskbänk?
Det är aktuellt med kakelbyte och väggen ska ev öppnas. Idag finns rörutlopp till kopplingsdosa IP65 som sedan grenar ut till: 1 st bänkbelysning m dubbla uttag, 1 st dubbeluttag i ena ändan av bänken och 1 st enkeluttag med lock i andra ändan av bänken.
Har monterat spottar under skåp via kontakt i dubbeluttaget, likaså spottar i ett vitrinskåp via det andra uttaget.
Det känns inte som en jättebra lösning och medför en massa kabeldragning under skåpen som kanske skulle gå att bli av med om man kan öppna upp väggen? Någon som har förslag?
Kjell G
Har monterat spottar under skåp via kontakt i dubbeluttaget, likaså spottar i ett vitrinskåp via det andra uttaget.
Det känns inte som en jättebra lösning och medför en massa kabeldragning under skåpen som kanske skulle gå att bli av med om man kan öppna upp väggen? Någon som har förslag?
Kjell G
Fräsa ur en skiva kan vara ett sätt. Frågan är om jag ska behålla dosan? Alternativet är att ta bort mitten skåpet, öppna skivan o förlägga rör till kopplingsdosa som i så fall får sitt ovan skåpen. De går inte ända upp, fattas 17 cm, och det ska inte kläs in. Räcker det utrymmet för en kopplingsdosa (eller menar jag fördelare?) Från den dosan kan jag sen gå ner med rör till de båda utttagen. Trafo till spottar får då ligga ovanpå utrymmet och spårfräsas i bak skåpet. Då blir det enda synliga ett rörutlopp till bänkbelysningen, fast jag måste nog fråga mig om jag ska ha både spottar och bänkbelysning när jag ändå har extra uttag??? *tänker ett varv till*
Kjell G
Kjell G
Klicka här för att svara