Byggahus.se
Elektrikern dyker upp på lördag, och jag trodde att jag skulle hinna få hem beställningen av PM-Flex (fördragen) till dess, men det blev restnoterat. ( Och nej elektrikern har inte egen flexslang med sig på flyget hit)

Vart kan man köpa PM-Flex fördragen i en butik i stockholm området (eller mälardalen för all del) ? 16mm 3x1,5G

Tack
 
Alla(?) elgrossister! Vet inte exakt vilka som säljer till privatpersoner, men annars kan du ju be valfri lokal elinstallationsfirma att köpa ut åt dig.
 
Jo men det är ju lite tradigt att fara runt till alla grossister och kolla om de säljer till privatpersoner.
Funkar det med vilket F-skatt sedel som helst annars (även för skötsel av grönytor ?)
 
Clas O med flera. Troligen de flesta ställen som föregående skrev...
 
Clas O har inte PM-flex utan någon hård fling-flong modell
 
Var jag du skulle jag ringa lämplig elinstallatörsföretag och fråga om jag fick köpa denna slang av dem (du vet ju vad den ska kosta). Eller ringa till elgrossister.. Elektroskandia tror jag säljer till privatpersoner.. Sen om det blir speciellt bra pris däremot de vette 17..
 
Jag vill bara tipsa alla om Tec Cons färdigdragna slang Easyfix. Det är den bästa färdigdragna slang jag har testat (inräknat förpackningen osv).

http://sv.teccon.no/ (Film finns på startsidan)

//Patrik
 
Jag gissar att det är 3G1.5 (med gulgrön tråd) du ska ha och inte 3X1.5 (utan gulgrön)
 
Rikard Ågren skrev:
Jag gissar att det är 3G1.5 (med gulgrön tråd) du ska ha och inte 3X1.5 (utan gulgrön)
Precis, jag fick dit G efter istället för emellan.

Nu visar det sig att PM-flex säljs under namnet JOEL på Bauhaus. Samma märkning gjuten på slangen i allefall, till och med "PM" och jag antar att det är tillverkarnamnet och inte någon annan beteckning. Samma lika annars på pricken vad gäller alla märkningar.
 
Är det verkligen så att Bauhaus JOEL och PM FLEX är samma produkt? Någon som kan bekräfta eller dementera?

Någon som vet om man kan köpa PM FLEX (eller JOEL om det nu är samma) på 50 m rulle? Har behov av 50 m med fördragen FK 3G1,5 och ytterligare 50 m med fördragen FK5G1,5. Känns så onödigt att behöva köpa 2 x 100 m om man inte behöver.
 
Nån som kan svaret på TS frågor ? Alternativ till PM FLEX?
 
Nu är det troligen för sent, men Ekesiöö i Bromma säljer till privatpersoner och har proffsgrejer. Jag köpte några meter PM Flex (är jag nästan säker på att det var) men inte fördragen med FK.

Skillnaderna mellan de olika fabrikaten av moderna slangar med slätare insida och glidbehandling torde vara relativt små ändå. Åtminstone om man jämför med den stora skillnaden mot enklare sortens slangar. Sedan finns det såklart finsmakare som ser stora inbördes skillnader och är märkesfanatiker...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.