BigR
Har ett "Spegelskåp - Viken" som är inköpt på Ikea för drygt två -tre år sedan. Monterade det i badrummet för ett år sedan. Nu har redan den inbyggda lysrörsarmaturen gått sönder på höger sida. Hur och var kan jag hitta en ersättning? Jag har givetvis mailat IKEA, men gissar att det är lönlöst då modellen var utgående då vi köpte den.

Någon som har ett tips om hur jag ska få tag på armaturen (eller likvärdig). Och ja, jag bröt av den i mina försök att öppna den :blushing:

• viken.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • modelnr1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • overview1.jpg
BigR
tgrahnen skrev:
Detta är väll något liknande.

[länk]
Bra förslag. Jag hade faktiskt exakt en sådan hemma, överbliven sedan tidigare renoveringar. Den är tyvärr för lång . Nischen är max 57cm hög.

Orginalarmaturen snäpps fast i en plastkassett. Om man hittar en annan T5-armatur liknande den på Jula som är tillräckligt nätt kan man iochförsig ta bort kassetten och bygga fast en egen.

BigR
Som jag gissade så verkar IKEA inte vara så pigga på detta. Får inte ens något svar. :@

Skulle behöva en T5-armatur som passar, har varit runt men hittar inget som passar. Känns onödigt att byta hela skåpet för att belysningen pajat.

BigR
Fotografen skrev:
Rinnova är bra grejer, nackdelen kn vara att anslutningen sitter på sidan.
[länk]
Ja tyvärr blir den för lång. 570mm finns i utrymmet. Med anslutning på kortsidan blir det för långt :(

T.ex. Osram 10W ljuslist med T8-rör 827 från Elfa AB, art. nr. 33-701-04, 501mm långt. Elektronisk förkoppling,. T8-rör ingår. Kostar en slant dock.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.