lillePer skrev:
Min steinel behöver ett par dygn på sig att hitta rytmen i dygnet under den tiden kan den tändas och släckas lite hur som helst men efter det har den aldrig strulat...
Hmm, är det Steinel NM3000 du har? Kommer inte ihåg vilken modell jag hade för ett par år sedan, men det hade den automatiska nattsläckningsfunktionen som jag aldrig fick att fungera. Problemet är att inställningsratten befinner sig bakom 4 små sketna skruvar, och efter att ha stått på stegen 4 kvällar i rad och skruvat på ratten fram o tillbaka så slutade det med en extra strömbrytare istället... Jag kanske skulle väntat 2 dygn mellan varje justering?

snaggletooth skrev:
Har aldrig sett en rörelsevakt med elektronisk utgång, finns det? Lågenergilampor och lysrör gillar oftast inte att bli switchade av sådana.
Rätt, det är nog mest sånt som är integrerat i armaturerna/lampan som har elektronisk utgång.

Lågenergilampor och framförallt vanliga lysrör har egentligen inget emot att styras av halvledare, däremot har halvledarna ofta en del emot strömmen som går när glimtändaren tänder lysröret.

Om man ska styra lysrör elektroniskt så bör man ordna tändningen på annat sätt än med glimtändare.

Har du något exempel? Jag har monterat och skruvat i många armaturer med inbyggd sensor och alla har haft ett relä.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.