Ha tänkt på en sak. Kan man montera en dosdimmer bakom ett uttag istället för strömställaren?
Kan den påverkas av något där? Typ högre värme, störningar genom förbrukare som nyttjar uttaget?
 
Det mest tveksamma med den lösningen tror jag är huruvida dimmern får plats. Ett uttag brukar sticka in avsevärt mycket längre i dosan, än vad en brytare gör.
 
Ja jag tänkte också på det. Speciellt på dom gamla plåt-dosorna. Elkos uttag har monteringsdjup 20mm och strömställare 11,5mm. Sen med en Wago 222 ovanpå dimmern med djup på 14mm.
Tror nog det skulle gå bakom ett uttag ändå. Frågan är om dimmern påverkas av uttaget?
 
Påverkas magnetiskt etc tror jag inte. Får den bara plats och inte kortsluter nånting så.
 
Det va det jag funderade över.

Ha en bra helg!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.