Såga till en träbit!

Det va ju kreativt tänkt. Trodde de va tvugna att vara godkända eller nått. Får de va ju larvigt dyra att köpa.

Mikael_L
Du kan även spana lite på Jula, Ikea, Biltema, Rusta m.fl.
På något av dessa ställen kanske det finns någon vägghylle-konsol som passar, man får kanske såga bort någon liten del och/eller borra något nytt hål. Jag kan tänka mig att du kan hitta konsoler i både trä och järn som kan passa.

Får man skruva armaturen i ett trätak (F-märkt) så får man ju skruva den i en träkloss.

Enligt Elinstallationer i lantbruk måste lysrörsarmaturer som monteras mot brännbart material vara F-märkt.
Armaturen från Jula är därmed tveksam i ett stall.

va å tittade på dem nu irl- Och de är även F-märkta så då borde de ju fungera bra :o)

Och byt ut tändarna till säkerhetständare när dom ska sitta i en lite "känslig" miljö

Mikael_L
elmont skrev:
Och byt ut tändarna till säkerhetständare när dom ska sitta i en lite "känslig" miljö
Ett mycket bra råd, som gäller för alla oavsett miljö.

Får jag t.o.m föreslå elektroniska starters, som är säkra, aldrig behöver bytas, och tänder rören snabbare och nästan helt utan blinkning.

Elektroniska starters. Var får man tag i dessa ? samt passar de i vanliga uttagen för glimtändare? eller var sätter man dem?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.