hejsan!

Jag har köpt en häll som ska kopplas enfas och en inbyggnadsugn på enfas som ska bytas ut i köket.


Idag är det draget till befintliga spisen och vidare kopplat till ugnen.
Kan jag bara koppla in så som det varit, alltså ha samma nolla och jord och använda L1 och L2
 
Du behöver beskriva situationen lite mer.
1 eller 3-fas till lägenheten/huset?
Nuvarande matning till spisuttaget (antal faser, kabelarea, säkring)?
Märkeffekt på häll och ugn?
Har du dubbelkollat att hällen verkligen kan kopplas in på en fas?
 
1. Om du har enfas i lägenheten, då kan du inte koppla med två olika faser.
2. Om du har trefas, varför ska du då koppla hällen enfas?

//Patrik
 
ja det var samma där, tack det löste sig.
 
Härligt. :)

//Patrik
 
  • Gilla
Phjodor
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.