2 179 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Hwej
Medlem
· blekingelän
· 212 inlägg
hejsan!
Jag har köpt en häll som ska kopplas enfas och en inbyggnadsugn på enfas som ska bytas ut i köket.
Idag är det draget till befintliga spisen och vidare kopplat till ugnen.
Kan jag bara koppla in så som det varit, alltså ha samma nolla och jord och använda L1 och L2
Jag har köpt en häll som ska kopplas enfas och en inbyggnadsugn på enfas som ska bytas ut i köket.
Idag är det draget till befintliga spisen och vidare kopplat till ugnen.
Kan jag bara koppla in så som det varit, alltså ha samma nolla och jord och använda L1 och L2
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Du behöver beskriva situationen lite mer.
1 eller 3-fas till lägenheten/huset?
Nuvarande matning till spisuttaget (antal faser, kabelarea, säkring)?
Märkeffekt på häll och ugn?
Har du dubbelkollat att hällen verkligen kan kopplas in på en fas?
1 eller 3-fas till lägenheten/huset?
Nuvarande matning till spisuttaget (antal faser, kabelarea, säkring)?
Märkeffekt på häll och ugn?
Har du dubbelkollat att hällen verkligen kan kopplas in på en fas?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Är det samma situation som beskrivs här?
http://www.byggahus.se/forum/el/142150-ut-med-gamla-spisen-och-med-haell-och-ugn.html
http://www.byggahus.se/forum/el/142150-ut-med-gamla-spisen-och-med-haell-och-ugn.html
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
1. Om du har enfas i lägenheten, då kan du inte koppla med två olika faser.
2. Om du har trefas, varför ska du då koppla hällen enfas?
//Patrik
2. Om du har trefas, varför ska du då koppla hällen enfas?
//Patrik
Medlem
· blekingelän
· 212 inlägg
ja det var samma där, tack det löste sig.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Härligt. 
//Patrik
//Patrik
Klicka här för att svara
