4 744 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
Eqlq
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Hehe Jo, den är underbar. Den har vissa nackdelar, men fördelarna vägar över. Speciellt när det handlar om att skala in en massa kablar i en stor central.
Nu när den funnit ett tag så är man inte lika fascinerade längre, men tidigare så var man helt till sig varje gång man skalade den.
Några nackdelar: Inte lika tålig som EKLK. Slint med skruvmejseln och det är en djup reva i isoleringen, trådarna sitter inte fast i kablen utan åker lite fram och tillbaka (på gott och ont) och när man böjer den så kan isoleringen böja sig lite lika som när man böjer en yttermantel man dragit över FK. (om man är lite oförsiktig när man böjer)
Kuriosa: Det finns två andra trådar som startats angående samma ämne tidigare också. Bl.a. av mig.
http://www.byggahus.se/forum/el/122237-vilka-kommer-pa-mitt-broellop.html
//Patrik
Nu när den funnit ett tag så är man inte lika fascinerade längre, men tidigare så var man helt till sig varje gång man skalade den.
Några nackdelar: Inte lika tålig som EKLK. Slint med skruvmejseln och det är en djup reva i isoleringen, trådarna sitter inte fast i kablen utan åker lite fram och tillbaka (på gott och ont) och när man böjer den så kan isoleringen böja sig lite lika som när man böjer en yttermantel man dragit över FK. (om man är lite oförsiktig när man böjer)
Kuriosa: Det finns två andra trådar som startats angående samma ämne tidigare också. Bl.a. av mig.
http://www.byggahus.se/forum/el/122237-vilka-kommer-pa-mitt-broellop.html
//Patrik
Klicka här för att svara