1 809 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Jordfelsbrytaren löser ut
Hej har ett konstigt fel, min jordfelsbrytare löser ut 1 gång per dygn ungefär oftast vid natten
fick relativt nyligen en värmepanna insatt men en servicekille var här idag och mätte och han hitta inget konstigt och ikväll var det dax igen, bara och gå och resetta den
hur ska jag felsöka ?
mvh
fick relativt nyligen en värmepanna insatt men en servicekille var här idag och mätte och han hitta inget konstigt och ikväll var det dax igen, bara och gå och resetta den
hur ska jag felsöka ?
mvh
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 858 inlägg
Mätte servicekillen isolationen på värmepannan när den var varm?
Eftersom problemet dykt upp plötsligt och det enda som ändrats(?) är värmepannan så är nog den boven.
Dom har väl visserligen ett naturligt läckage som tillsammans med andra förbrukare nu kanske har fått bägaren att rinna över. En elektriker behöver på mäta hela anläggningen.
Eftersom problemet dykt upp plötsligt och det enda som ändrats(?) är värmepannan så är nog den boven.
Dom har väl visserligen ett naturligt läckage som tillsammans med andra förbrukare nu kanske har fått bägaren att rinna över. En elektriker behöver på mäta hela anläggningen.
Löser jordfelsbrytaren ut i samband med att ytterbelysning släcks? Har varit med om att vissa typer av "termoslågenergilampor" orsakar någon form av störning vid släckning. Har inte forskat djupare i exakt vad det beror på, men bytte typ och det blev bra!
Du skriver inte vilken typ av pump du har, en en del kör högre temperatur med elparon då och då för att motverka vissa bakterier. Kan det vara då jordfelsbrytaren utlöser? Fanns problemet redan från början eller relativt nyss, vad det nu menas?
Klicka här för att svara