TF83
Tjo!

Har snart isolerat klart i mitt garage på 6x8 meter och funderar på vilken belysning man ska slänga upp som tål både svets och slipdam samt att man ska lacka i garaget då och då? Funderar på julas D-märkta IP65 lampor, dessa borde väl fungera? Man vill ju gärna att det ska vara "lagliga/tillåtna" armaturer när man ska hålla på med sådant utifall olykan skulle va framme...

Mvh Tommy

ja de ska duga i teorin, men om de verkligen håller den utlovade IP-klassen är inte så säkert:
http://www.elsak.se/sv/Produktsakerhet/Forsaljningsforbud/Lysrorsarmatur1/

jula verkar inte följa förbudet för jag var i uddevalla och köpte 6 såna armaturer till garaget i december förra året, samt en till vedbon i april i år, och nu är de billigare än nånsin...
dessutom såg det inte ut att vara några större brister mer än väldigt skör plast, snäppanordningarna till kupan får man va försiktig med.

TF83
Jahaja, se där... känns ju lite halvtråkigt..
Men såg även dessa som också tydligen ska ha IP65 + att de både är D- och F-märkta och även kostade mindre en vad julas gör. http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=61145027 men det kanske är samma grejj med dom också då det endå är lågpris grejjor?
Men tror ändå jag köper 8 sådana ifrån clasohlson.se och testar med dom, jag ska ju inte bedriva lackverksamhet direkt utom är ju bara i rent hobby syfte nån gång per år max.

Mvh Tommy

edit: såg nu att förbudet gällde julas produktnr: 424026 den jag menade har produktnr: 424001 så antar att den inte har samma förbud då?

Redigerat:
Jag skulle rekommendera, hör och häpna, Malmbergs 7297895 HELIKE 2X35W IP65 ST 514.00 (katalogpris). Det är en T5 aluminium armatur med glasfront, mycket prisvärd där man vill ha lite tåligare armatur, den går tex tvätta med lösningsmedel. Det är en egenskap som man bara hittar hos - kemsek armaturer- som kostar flera tusen per styck.

elmont skrev:
Jag skulle rekommendera, hör och häpna, Malmbergs 7297895 HELIKE 2X35W IP65 ST 514.00 (katalogpris). Det är en T5 aluminium armatur med glasfront, mycket prisvärd där man vill ha lite tåligare armatur, den går tex tvätta med lösningsmedel. Det är en egenskap som man bara hittar hos - kemsek armaturer- som kostar flera tusen per styck.
Något gott om Malmbergs... denna måste man ju googla på. :p

//Patrik

Både Jula & Malmbergs har produkter med riktigt undermånlig kvalitet. Så var försiktig.

elmont skrev:
Elbutik,se säljer samma för 925:- ingen dålig prisskilnad!!!!!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.