Rent hypotetiskt.. säg att smeden behöver hänga på sin stora svets :cool: några timmar..

Kan man byta passdelarna till huvudsäkringarna med en vanlig nyckel eller drar man sönder någon pombering då?

En speciell nyckel för PK rekommenderas, det är så lätt att förstöra porslinet i dom.
Men nej, ingen plombering bryts, däremot avtalet gentemot nätägaren.

Eller... vad menar du med "vanlig nyckel"?

Funkar säkert väldig bra men det är ju lite skämmigt om nästa säkring uppåt i ledet pangar före. Byt du, Gotland energi läser på forumet också.

Protte

bax skrev:
Eller... vad menar du med "vanlig nyckel"?
Ja, ett VP-rör som man kretat till med en kniv, alltså..

prototypen skrev:
Funkar säkert väldig bra men det är ju lite skämmigt om nästa säkring uppåt i ledet pangar före. Byt du, Gotland energi läser på forumet också.

Protte
Ja, hmm, det vore rejält pinsamt. Ska tidigarelägga den planerade beställningen av kralligare huvudsäkringar i stället.

su har ju säkert minst 35A i servissäkringar, så om du kollar upp så kablaget efter dina H-säkr. klarar en uppsäkring så... men du får ju inte göra så här, så jag uppmanar inte till det, men rent tillfälligt är det ju ingen fara..

Jodå, jag har också 35A servissäkringar, som delas med grannen. Kan bli lite dumt om båda säkrar upp till 25A.... (som tur är gjorde jag det först, dvs han har 16A och om han ska säkra upp så åker dom väl på att bygga om - har bara bränt servissäkringen en gång på vintern ännu).

Klart du kan.. men du får inte :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.