Gud va töntigt....
Tror ni FN märker om jag släcker lamporna???
Jag kommer tända alla lampor jag har, allt för att rädda sverige ur krisen.(mer skatte pengar till staten)
Tror ni FN märker om jag släcker lamporna???
Jag kommer tända alla lampor jag har, allt för att rädda sverige ur krisen.(mer skatte pengar till staten)
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Kanske inte om bara du släcker, men om hela stora städer runt om hela jordklotet släcker sina lysen så märks det nog. (Som har gjorts förut, kanske man ska tillägga.)
//Patrik
//Patrik
Redigerat:
Stackars el-nät, upp och ner med en massa kraft....
Får se hur många el-nät som ballar ur i morgon....
Kanske något i indien som slocknar....
Får se hur många el-nät som ballar ur i morgon....
Kanske något i indien som slocknar....
Gå ut och starta bilen också, och låt den stå på tomgång en timme. Då får det ännu bättre effekt.el_richard skrev:
Ja, efter det har man ju rent samvete.elmont skrev:
Jag tycker det är en väldigt enkel och samtidigt kraftfull markering som man som enskild kan göra. Det är ju inte en energisparkampanj utan mer ett sätt att visa makthavarna vad man tycker om klimatpolitiken som förs. Som en slags visuell protestlista.
Vad gäller snacket om att distributionsnäten skulle gå på knäna har Svenska Kraftnät sagt att Earth Hour inte kommer att orsaka några störningar. Nedanstående är saxat från WWF:s hemsida.
Vissa säger att elnäten kommer att kollapsa om alla samtidigt släcker alla belysning. Vad anser WWF om det?
I förebyggande syfte har vi kontaktat berörda aktörer. Enligt Svenska Kraftnät behöver vi inte vara oroliga för att balansen mellan energiförbrukning och energiförsörjning ska rubbas. Vi har också kontaktat europeiska aktörer, för att försäkra oss om att det inte blir påfrestningar på elnätet.
Vad gäller snacket om att distributionsnäten skulle gå på knäna har Svenska Kraftnät sagt att Earth Hour inte kommer att orsaka några störningar. Nedanstående är saxat från WWF:s hemsida.
Vissa säger att elnäten kommer att kollapsa om alla samtidigt släcker alla belysning. Vad anser WWF om det?
I förebyggande syfte har vi kontaktat berörda aktörer. Enligt Svenska Kraftnät behöver vi inte vara oroliga för att balansen mellan energiförbrukning och energiförsörjning ska rubbas. Vi har också kontaktat europeiska aktörer, för att försäkra oss om att det inte blir påfrestningar på elnätet.
Jag ser det lite som sopsortering. Visst, det spelar ingen roll för Ismail i Indien om jag sparar en mikrowatt el under en timme, eller om jag återrvinner mitt mjölkpaket, men om alla gör sitt yttersta kanske vi kan åstadkomma något som gör det bättre.
Det håller ju inte i längden att hålla på som vi gör.
Det håller ju inte i längden att hålla på som vi gör.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Jag ska på bio ikväll, så för min del så får resten hålla på med lyset bäst dom vill. 
men om jag inte vill att politikerna ska hålla på och lägga på en massa koldioxidskatter och trissa upp bränslepriser och straffbeskatta nöjeskörning osv.. hur ska jag påverka politikerna i den riktningen då??
Självklart släcker man allt man kan för att visa att man förstått vart världen är på väg. elrichard tycker tydligen det är tufft att skita i andra människors framtid. Han har förhoppningsvis inga barn att säga detta till.
Detta är naturligtvis bara en symbolhandling men som visats tidigare har konsumenterna stor makt om man kämpar åt samma mål.
Jag kommer inte att förbruka en milliwattsekund denna timme. Inte ens en mobilladdare eller annat skall få vara igång.
Detta är naturligtvis bara en symbolhandling men som visats tidigare har konsumenterna stor makt om man kämpar åt samma mål.
Jag kommer inte att förbruka en milliwattsekund denna timme. Inte ens en mobilladdare eller annat skall få vara igång.
Lovvärt (tänker själv släcka lamporna) men att lova att man inte tänker bränna en mWs... Du tänker se till att inget står på standby? Har spisen inbyggd klocka?storkarp skrev:
Det är svårt att förbruka noll ström; du får nog stänga av inkommande elservis med huvudbrytaren.
men jösses den här "framtiden" som alla tjatar om (medierna tjatar värst) är ju inte ens bevisad!
jag vill gärna ha det lite varmare här, då går det åt mindre ved att värma huset med...
jag vill gärna ha det lite varmare här, då går det åt mindre ved att värma huset med...