eller liknande sökes. Ska ligga under en tröskel när jag tagit bort en vägg.
Visst kan ju fräsa ner en 16 mm en bit, men slipper helst. Kommer inte att klämmas utan ska ligga i en "kanal" tillsammans med 2 utp kablar.

Så vad jag söker är en så låg slang/rör som möjligt för 3 st fk, som är "ok" att använda. Gäller 2,5 m. behöver inte heller vara rund, men det hjälper väl inte.

Har inte hört talas om att det skulle vara godkänt med 3st FK i 10-12mm rör. Kabelkanaler finns ju som är godkända att lägga FK i, men då får man ju inte bygga in kanalen heller vad jag vet.

Varför skulle det INTE vara godkänt med 3 st fk i en 10-12 slang?

el_richard skrev:
Varför skulle det INTE vara godkänt med 3 st fk i en 10-12 slang?
Jag trodde att 16mm var den minsta dimensionen som är godkänd för fast installation av denna typ. Det blir ju en speciallösning i varje ända för att anpassa 10-12mm till troligen 16mm. Men annars så ser inte jag heller några problem.

speciallösning=eltejp?

hehe, tja låter som en solklar lösning. 10-12mm flexslang för golvgivare typ, till 2 apparatdosor, fastsatta med eltejp.
Är väl ingen lösning man är stolt över, men så får det nog bli. Hittade el sån slang hos en elfirna, ska hämta den imorgon. Den lilla stumpen kag hade äver från badrummet var 11mm och där funkade 3 fk ok. Hoppas den nya lite längre tar 3 fk.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.