Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Mar 2010
    Län: Västra Götaland

inkaklad tvålkopp?

Hej!
    Jag skulle så gärna vilja ha en sån där tvålkopp som är en del av kaklet, som man brukar hitta i badrum från förr. Vi ska renovera vårt badrum från -62 och jag letar efter lite tidstypiska detaljer från den tiden -någon som känner till var det skulle kunna finnas?

2.    länk #2
    Nykomling Medlem: Nov 2011
    Län: Jönköping

Har du kollat byggfabriken?

3.    länk #3
    Nykomling Medlem: Mar 2010
    Län: Västra Götaland

Tack för tipset. Nu har jag kollat med dem och de hade ingen -men jag hittade en massa andra fina grejor!!

4.    länk #4
    Stickan56s avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2010
    Län: Stockholm

Fler alternativ http://www.nackabyggnadsvard.se/

MVH Stickan

5.    länk #5
    b8q
    Senior medlem Medlem: Jul 2009

Jag har sett sådana på Hornbach.

6.    länk #6
    Anders_Roslagens avatar
    Senior medlem Medlem: Mar 2006
    Län: Stockholms

Här finns sådana men de har endast amerikanska distributörer...
    http://retrorenovation.com/2009/05/2...ore-33-colors/

7.    länk #7
    Senior medlem Medlem: Apr 2005

Någon enstaka gång på Tradera har jag sett en sådan kakelplatta med inbyggd tvålkopp.

8.    länk #8
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2007

9.    länk #9
    Stickan56s avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2010

Det blir jobbigt att få till tätskiktet med denna.

MVH Stickan

10.    länk #10
    Fullvärdig medlem Medlem: Jun 2010
    Län: BD

OT:
    Jag antar att du redan tänkt på det men fastmonterad tvålkoppar är svåra att rengöra under varmvattenkranen? Såklart lättare i en dusch...

Jag har sett en annan variant som tyvärr byggde på att man köpte tvålar med ingjutna magneter.
    Då hängde tvålen under hållaren (en pinne/konsol som stack ut från väggen) och tvålvattnet droppade ned på duschgolvet.

11.    länk #11
    Gudfader Medlem: Nov 2003

http://www.byggtillbehor.se/index.ph...=310&Itemid=16
    säljer inte direkt till privata kunder men jag fick den beställt genom Colorama. Pris för den större 255kr
    gaia

12.    länk #12
    Medlem: Oct 2007
    Län: Västra Götalands

Imbyggda magneter? Det finns ju tvålhållare som är magnetiska, med en liten metallplatta man trycker in i valfri no-name tvål.
    "Tarvar bonde flera hus; bygge sig till lägenhet det bästa han gitter."

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01