Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    johanposts avatar
    Junior medlem Medlem: Aug 2010
    Län: Kalmar

Mässingskoppar

Hej alla glada på fars dag!
    Postade samma fråga men i fel forumdel tror jag. Vet inte hur man flyttar poster om det nu går.
    Hursomhelst, jag letar efter ett par mässingskoppar till en gammal fåtölj med hjul fram som är renoverad och ska stå vid kakelugnen.
    Någon som vet var jag hittar sådana?
    Nya el beg spelar ingen roll. Har letat men inte hittat.
    Tack på förhand!

2.    länk #2
    Forumgud Medlem: May 2007
    Län: stockholms

koppar eller knoppar? Och vad ska dom vara till?

3.    länk #3
    Senior medlem Medlem: Apr 2005

Har du ngn bild på vad det ska vara?

4.    länk #4
    johanposts avatar
    Junior medlem Medlem: Aug 2010
    Län: Kalmar

Fåtöljens hjul ska stå i små mässingskoppar för att skydda golvet.
    Lite otydlig kanske...

5.    länk #5

OK. Liknande saker i genomskinlig hårdplast har jag köpt i 'finare' möbelaffärer, men det vill du kanske inte ha?

Kanske om du hör efter i affärer som säljer möbler i engelsk stil, att du hittar sådana i mässing?

6.    länk #6
    Dr_Jerkylls avatar
    Senior medlem Medlem: Dec 2006

Le Valley har lite olika varianter och ska du beställa så säg till så delar vi på frakten.
    http://www.leevalley.com/US/hardware...t=3,51976&ap=1
    - - - - - - - - - - - - - -
    www.asarp.nu

7.    länk #7

Ja, där var hjulen. Men var är kopparna?

8.    länk #8
    Sophies avatar
    Senior medlem Medlem: Nov 2005
    Län: Kronoberg
    Inloggad
    Vi har nyligen köpt howardsoffor och till dem ingår skydd, vi har inte fått hem sofforna ännu men jag antar att skydden är av plast. Jag skulle gärna vilja ha i mässing också för det är snyggare men jag har inte hittat.
    Ekenäs Gård - http://www.ekenasgard.wordpress.com Vår gamla gård!

Södergården - http://www.sodergarden.wordpress.com Där vi bor idag!

9.    länk #9
    Forumgud Medlem: Jul 2007
    Län: Bohuslän

Pianounderlägg/kopp eller flygelunderlägg/kopp kallas de också ibland.
    ex http://www.ostmansmusik.se/flygelund...393-c-313.aspx

Edit:
    En till
    http://www.pianoaccessoryshop.co.uk/...astor_Cup.html
    Senast redigerad av pbengtsson 2011-11-16 14:47

10.    länk #10
    Dr_Jerkylls avatar
    Senior medlem Medlem: Dec 2006

Ja, där var hjulen. Men var är kopparna?
    Aha. Missförstod jag också. Golvskyddet under. Musikaffärer med pianon kanske?
    - - - - - - - - - - - - - -
    www.asarp.nu

11.    länk #11
    Junior medlem Medlem: Jun 2009
    Län: Harju

Kopparna finns där bland hjulen men inte med bild. Nu har jag slagit igen katalogen och minns inte exakt vad dom kallades men dom fanns där, men finns det i pianoaffär är ju det närmare. Vilken fantastisk firma förresten, Lee Valley. Beslagen såg i o f s lite plastiga ut men massor av användbara modeller för renoveringar. Man fick väl ta bort plastlacken med kaustiksoda och sen blir det som det ska.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01