Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Jun 2011
    Län: Örebro

sälja gamla fönster värde?

Hej!

Jag ska ev byta ut mina fönster mot nya då jag känner att det kommer att ta för mycket tid att renovera dessa. Måtten på dem är ca 2m x 1,20 med innerföster till. De är själklart tillverkade av kärnvirke. De behöver dock en översyn med ny färg osv. Går det att sälja dessa? Vad kan de vara värda?

Kan tillägga att det är blåsta fönsterglas.

Tack

2.    länk #2
    SOCKEPLASTs avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2010
    Län: jönköping

Ålder, skick och utseende behövs nog för att kunna hjälpa dig.

3.    länk #3
    cederbuschs avatar
    Forumgud Medlem: May 2008
    Län: Örebro län
    Inloggad
    Jag skulle kunna vara intresserad om du vill bli av med dem. Bor utanför Örebro. Jag gör isf växthus av dem så några astronomiska summor får du inte av mig.

4.    länk #4
    Nykomling Medlem: Jun 2011
    Län: Örebro

jag ska knäppa lite kort och lägga in så får ni se...

Mvh

5.    länk #5
    Forumgud Medlem: May 2007
    Län: stockholms

Titta på Byggigen var priserna ligger.
    2000kr/styck om det är i motsvarande skick som detta:
    http://www.byggigen.se/search/Show.aspx?ID=25986566

6.    länk #6
    Junior medlem Medlem: May 2009
    Län: Uppsala

Du har inte funderat över alternativet att lämna in dem för renovering istället för att betala en massa för nya fönster? Det är många här inne som inte skulle önskat annat än att orginalfönstren skulle finnas kvar på deras hus (inte minst undertecknad). Att ha kvar de gamla fönstren med sina speciella profiler och munblåst fönsterglas ger huset kvaliteter som allt färre hus numer har. Och som husets ögon märks fönstren verkligen. Nya fabrikstillverkade fönster utan profiler eller med standardprofilet och livlöst planglas kan aldrig ge samma känsla...

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01