Tänkte bara dela med mig av ett par firmor som jag har "hittat", och som är trevliga som omväxling till Gysinge och Byggfabriken (inte för att det är något fel på dem, men mer att välja på och ibland mycket bättre priser är ju inte så dumt det heller...):
...mycket viktorianskt lull-lull, men en del häftiga saker också.
Klurar fortfarande på om de utanpåliggande strömbrytarna i bakelit inte är desamma som de Gysinge har, men till ett helt annat pris (obs! kan inte lova att de funkar i Sverige, så om någon vill testa så skyll inte på mig om det inte funkar. Men berätta gärna, för jag funderar på att testa!)
Öppningssidan är på svenska, men när man ska titta på produkterna får man gissa vad det står, om man inte pratar finska. Men man kan ju titta, och förstå priserna. Har dock hört att de pratar svenska, om man vill ringa och fråga om något.
Trevlig helg!
P.S. Är det någon som har hittat fler roliga sidor kan ni väl dela med er också?
Re: Tips: byggnadsvårdsprylar att köpa från utland
På byggnadsapoteket i Billnäs, Finland talar de flesta svenska. De är dessutom snabba på att svara på mail, så det är bara att skriva till office@rakennusapteekki.fi, om det är något ni behöver eller funderar över. De har även en bra tvåspråkig handbok, som jag tar till varje gång jag ger mig in på nästa fas av renoveringen. Den är samtidigt en produktkatalog.
Senior medlem
Medlem: Feb 2005
Län: Jönköping
Re: Tips: byggnadsvårdsprylar att köpa från utland
Kvalitetskänslan under längre tid = Bra! Det enda jag gjort är att ta bort finfiltret i strilen för att öka vattenflödet som jag tyckte var i klenaste laget.
Letade priser i frankrike via nätet men det är ett SVÅRT språk så det sket sig. :-((