Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2008
    Län: 90737

Hur man putsar?

Har putsat lite nu både i källare och på murstock i kök.
    Min kompis säger att man måste slänga på puts medans jag har dragit dit med spackel och det sitter fint. Det kanske funkar båda vägarna?

Sen hur mycket ska man egentligen för och eftervattna? Är det bra att köra dit lite vatten med en blöt kvast eller ska det dit massor av vatten?
    Och hur viktigt är det att eftervattna? Nu glömde jag det och då sprack det lite.
    Ska jag använda en blomspruta eller ska väggen blötas ner rejält tre dagar?

Tacksam för lite svar

2.    länk #2
    Gudfader Medlem: Nov 2003

försöker en amatör slänga putsen så landar det mesta på golvet . Jag har gjort som du och det håller bra.
    Blomspruta är kanske litet för lite men går bra att pensla på med en borste så det syns att ytan blev mörkare och fuktig. Blanda en puts-välling och slamma på där det sprack så det fyller sprickor.
    gaia

3.    länk #3
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2008
    Län: 90737

Suveränt! Får man blanda putsvälling av putsbruk c som skall vara minst 5 mm i påslag eller ska jag då köpa en annan puts och lägga där det spruckit?

4.    länk #4
    Senior medlem Medlem: May 2005

Jag hade nätat över sprickan och med god marginal åt båda hållen.

5.    länk #5
    Gudfader Medlem: Nov 2003

Suveränt! Får man blanda putsvälling av putsbruk c som skall vara minst 5 mm i påslag eller ska jag då köpa en annan puts och lägga där det spruckit?
    det beror ju på hur stora sprickor du fick. Är dom trådtunna så räcker det att slamma över så att sprickorna fylls ut.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01