Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Jan 2010
    Län: Västra Götaland

Trappräcke

Hej!

Jag bor i ett hus från 1912 med glasveranda och mycket pärlspont. Nu ska vi öppna upp originaltrappan som en gång i tiden blivit inbyggd samt sätta upp trappräcken eftersom dessa är borta. Jag behöver tips och bilder på trappräcken som jag kan lämna över till snickeriet som ska tillverka det!

2.    länk #2
    Mr Handymans avatar
    Moderator Medlem: Jun 2007
    Län: Stockholms län

Välkommen till forumet!
    Gysinge tillverkar någon sorts trappräckeslist som kan vara värd att titta på. Du har ingen bild?

3.    länk #3
    Nykomling Medlem: Aug 2007
    Län: västra götaland

Good luck

Har du hittat firma som skall göra det?

Jag har suttit i timmar på nätet och letat; räcken, handledare och trappor. Allt är bara fult, fult fult.

Det jag kan tipsa dig om är att vända dig till Byggnadsvård Nääs för tips på bilder. Där kan du boka en kostnadsfri rådgivning för att se vilken stil som passar och kanske hitta en bild i deras gigantiska bibliotek på kan ske DIN trappa. www.bvn.nu

Återkom när du hittat ett bra snickeri.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01