Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Anders_Roslagens avatar
    Senior medlem Medlem: Mar 2006
    Län: Stockholms

Verandadörr

Jag kommer att nytillverka en verandadörr, med kopplat fönster 1+1. Som förlaga kommer jag ha den 1/3-del av orginal ytterpardörren till huset som finns kvar (ja tyvärr nedsågad till en tredjedel). Sekelskiftes, koniska beslag finns på håll i huset men även äldre (som är åldre än huset)

Det jag undrar och gärna skulle vilja se både bilder och få information om är dels hur Era verandadörrars beslag (handtag/lås) ser ut. Även hur verandan iövrigt är inredd (och vad som är orginal) är ju av intresse för en facknörd...
    Verandor är ju det vackraste som finns på ett hus.

Tackar på förhand...

2.    länk #2
    Anders_Roslagens avatar
    Senior medlem Medlem: Mar 2006
    Län: Stockholms

Då intresset för denna tråd var låg undrar jag om det finns intresse att se vilka val jag ställdes inför OCH bilder på hur det blev. Dock finns ej bilder på plats i utbyggnaden (här finns ju fortfarande god möjligheter för Er att hjälpa mig i mina val med inredning mm), vädret har gjort det omöjligt att påbörja grundarbetet...

Ja, vad sägs???

3.    länk #3
    Dr_Jerkylls avatar
    Senior medlem Medlem: Dec 2006

Klart man vill se det! Intresset finns, men jag har ingen veranda...
    - - - - - - - - - - - - - -
    www.asarp.nu

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01