Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Jun 2008
    Län: Stkholm

Göra öppen trappa till stängd trappa

Hallå!

Jag vill göra om min öppna trappa som är svängd till en stängd variant.
    Har ni några bra tips på hur jag kan göra eller vända mig för mer hjälp? Vill gärna göra jobbet själv.

Om min fråga hamnat på fel forum så visa mig gära rätt.

Tack för er hjälp!

2.    länk #2
    Nykomling Medlem: Dec 2006

Här är ett sådant projekt... http://www.alltihemmet.se/showcase/visit.xml?id=883
    Verkar som om de har "stängt igen" mellan trapptgen med MDF, sedan bara byggt en vanlig, reglad vägg mot trappan... Var det något sådant du hade tänkt dig?

3.    länk #3
    Nykomling Medlem: Jun 2008
    Län: Stkholm

Tack!

Ja, just så! Den ser nästan ut som min trappa. Men, med skillnaden att min trappa inte ska bli helt inbyggd som på exemplet. Jag vill bara täcka öppningen mellan trappstegen och ha utrymmet under trappan öppet, därför är det ju extra viktigt att det blir snyggt eftersom undersidan av trappan kommer bli synlig.

Det vore av stort värde att få tips på hur man kan gå till väga, montering, material etc.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01