Byggahus.se
I vårt älvbyhus flyttar jag ut all tvättrelaterade utrustning till en tillbygd länk och nuvarande tvättstuga kommer i fortsättningen innehålla värmepanna + garderober, såldes inget mera tvätt och fuktrelaterat längre.

Jag vill sätta klinkers direkt på nuvarande våtrumsmattan, jag har läst att fixet förstör plasten men det spelar allså ingen roll i detta fall.
Eller kan man kanske limma klinkers ! för att bevara tätskiktet (ifall värmepanan skulle börja läcka ?)

Behöver man rugga upp våt rumsmattan eller kan man använda primer för att öka vidhäftnignen som jag misstänker kan bli ett problem ?

Under ligger det 22mm golvspån.

/benny

Borde inte ett problem vara att du riskerar att få dålig böjstyvhet med spruckna fogar/klinkers som följd? En plastmatta protesterar ju inte så mycket om det sviktar lite i golvet. Antar att Jon_h kommer med besked. :)

Om spånet ligger på 600 c/c så är golvet inte är böjstyvt nog. Ligger det på 300 c/c är böjstyvheten okej. Men sedan finns ju själva problemet med vidhäftningen kvar. Det kan funka, men man har inte några garantier. För att maximera sannolikheten att det fungerar så hade jag ruggat upp och tvättat mattan noga, och sedan använt en fästmassa med mycket lim i. Kolla med någon tillverkare av sådana produkter, de kan det bättre än jag.

Milkshaken
jag hade rivit upp jag....

Rivit upp vadå ?, mattan eller golvet för att förstärka med reglar ?

/benny

Jag hade rivit bort mattan och antingen limmat golvgips eller flytspacklat 12 mm för att få tillräcklig böjstyvhet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.