Hej!

Har precis slippat ner trappen och målat om den vit. Hadde nu tänkt att lägga parkett golv på den och vet inte riktigt hur jag ska gå till väga? Har sökt lite på detta forum och läst om något som heter trapp kompass men att den bara går att köpa genom "step kit" och att man då måste köpa trappsteg genom dom. Vill dessvärre inte göra det p.g.a det höga priset som dom tar för trappstegen.

Någon som har något bra tips eller kanske har ett trappkompass som dom inte använder och vill sälja?

Sedan till golvet vad ska man använda för golv. Vill ha ett väldigt mörkt golv gärna med en liten "röd aktigt" ton i det hela. Någon som har ett förslag om vad jag kan köpa för golv eller åtminstonde rekomendera något märke som jag ska använda?

Dyrt eller billigt så många förslag som möjligt och gärna en motivering?

Sedan till detta måste jag köpa lister tror att dom heter trappnoslister. Vart får man tag i sådana? Ska dom vara i samma färg som golvet eller räcker det med att köpa vita som trappans färg? Vilket ser bäst ut?

Och vill ni se hur trappen ser ut? gå in på http://www.esnips.com/doc/f8557117-e68f-406e-80d1-ac6abeaa9887/Bild031

Jätte tacksam för svar.

Mvh Fredrik

Man kan improvisera en trappkompass. Såga till en linjal (av masonite eller liknande) som slutar i en spets. I andra änden sågar du ut ett par tydliga hack. Fäst ett papper på trappsteget. Sen lägger du din linjal med spetsen mot ett av hörnen på trappsteget och ritar av konturerna på pappret. Hacken gör att du ser exakt hur den ligger. Upprepa detta för samtliga hörn. Sen flyttar du pappret till skivan du ska såga, lägger tillbaka linjalen efter konturerna och märker ut hörnen.
Hoppas du fattar hur jag menar.
Metoden kan användas inte bara till trappsteg utan överallt där man vill överföra någon knepig form.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.