Elarbetsansvarig
m.m.
|
2005-01-07, 16:25
|
|
|
Senior medlem
Medlem: mar 2004
Län: V-norrland
|
Re: Byggmax
Byggmax har bra priser, även om jag upplevt att kvalitén har varierat. Begär in offerter så kan du säkert få bra priser på andra håll med bättre kvalité.
På byggmax priser finns ingen prutmån och ingen servicevänlig och kunnig personal. |
|
2005-01-07, 19:41
|
|
|
Forumgud
Medlem: sep 2002
|
Min erfarenhet är att det är möjligt att nå Byggmaxpriser om man handlar på annat håll, förutsatt att man köper för 20, kanske 30 tusen åt gången (och det är inga problem med lite planering). Då kommer allt hemlevererat i den takt man vill och man får bra kvalitet på allt material (får man det inte reklamerar man och får nya grejer utan gnäll).
2005-01-09, 14:54
|
|
|
Fullvärdig medlem
Medlem: apr 2004
|
. Köper man ett antal m i löpmeter, är risken stor att leveransen blir vad andra kunder skippat. Åtminstone fick jag långt sämre kvalitet på dessa, än jag plockat på Byggmax för just dessa dimensioner. Men priserna var ganska jämförbara |
|
2005-01-09, 19:58
|
|
|
Forumgud
|
Grejen med Byggmax är ju att de inte behöver kunnig personal eftersom de är billigast (för det mesta). De behöver alltså inte den konkurrensfördelen för att få kunder...
2005-01-09, 20:01
|
|
|
Forumgud
|
2005-01-11, 08:17
|
|
|
Fullvärdig medlem
Medlem: apr 2004
|
. Köper du för hemkörning har personalen inte tid att välja och sortera som du själv gör. De bara slänger på önskad mängd, och då ligger de ratade plankorna alltid överst. Därför får man dem (om inte en tidigare körning tömt krokiglagret förstås ) |
|
2005-01-12, 19:21
|
|
|
Junior medlem
Medlem: jul 2004
|
Bor i GBG men fick helt oprutat nästan samma priser hos en annan leverantör. Skilde typ 5 öre löpmetern
på 45x 220 reglar.Då får jag "konstruktions" virke gentimot byggmax okända.... Byggmax kvalite kan ju enligt mig variera rätt friskt... Ta in flera offerter !!! Anders |
|
Posta svar
Nytt ämne
|
| Antal aktiva användare som läser denna tråd: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | |
|
|