Svara Nytt ämne
  1. 2005-08-14 17:52
    Svara | #1

Junior medlem

Var köpa ädelträ?

Ska nota golv och behöver hitta något företag som säljer ädelträ typ ek/teak/körsbär mm

Någon som vet?

Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2005-08-14 18:17
    Svara | #2

Fullvärdig medlem

Re: Var köpa ädelträ?

Det borde du kunna köpa vid varje snickeri. Undras vad en fast kubik ek kostar idag? 40.000kr?
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

3. 2005-08-14 19:28
    Svara | #3

MathiasSs avatar
    Gudfader Inloggad

dogen skrev
    Det borde du kunna köpa vid varje snickeri. Undras vad en fast kubik ek kostar idag? 40.000kr?
    Vi har en stadig bit sjödränkt ek i strandkanen på landet. Jag kanske borde gräva upp den.....

4. 2005-08-14 19:53
    Svara | #4

Fullvärdig medlem

5. 2005-08-14 20:20
    Svara | #5

Fullvärdig medlem

Sjödränkt? Då är den nog i prima skick. Plocka upp och såga upp den i lämpliga bitar. Limma allt ändträ så den torkar långsamt och du kanske får fram en riktig guldklimp.

6. 2005-08-14 20:47
    Svara | #6

Fullvärdig medlem

Du kan kanske prova med att ringa något lokalt sågverk. Ibland så får de in avverkade ädelträn som du då kan beställa precis som du vill ha det. Då är det iofs pinfärska och behöver torkas...

Om du bor i Skåne kan jag ge dig en kontakt. Skicka dm i så fall!

7. 2005-08-14 22:16
    Svara | #7

chris47s avatar
    Senior medlem

Synvinkeln. Jag vet inte var du bor, men jag köper ädelträ till bra pris hos "Interwood" i Göteborg. www.interwood.se/sort.html
    /CC

8. 2005-08-15 10:58
    Svara | #8

Nykomling

9. 2005-08-15 18:59
    Svara | #9

Senior medlem

Ek kostar ca 12´per m3 (Kommer inte ihåg om det var plus moms...)

10. 2005-08-15 19:05

Fullvärdig medlem

Jasså? Inte mer? Hoppades på att någon skulle hoppa in och fylla i med kubikmeterpriset på ek.

11. 2005-08-15 21:06

Senior medlem

12.750:- + moms sist jag handlade (iofs snart ett år sedan) för snickerivirke i ek, fallande bredd, två tum tjockt.

Liknande ämnen

1. Köpa ädelträ i (norra) Stockholm?
    av Ellagård i forum Möbelsnickeri
  2. Ädelträ
    av HEM2121 i forum Möbelsnickeri
  3. Köksbord av lös skiva ädelträ + ben?
    av Pesco i forum Inredning
  4. Bastupanel i ädelträ?
    av ryssen i forum Lösvirke & timmerhus
  5. Handledare i Ädelträ ?
    av Bermat i forum Byggmaterial & byggteknik