Hej,

Läste om dessa "sandwich"-skivor från fermacell bestående av 50mm cellplast med pålimmad fibergipsskiva som tydligen kan fästas direkt mot källarvägg..

Någon som har erfarenhet av dessa eller liknande varianter?

• Gilla
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
Fermacell är en fiberarmerad gipsskiva, utan pappersskikt, som man försökt etablera på den svenska marknaden i många, många år - utan att lyckas... men det är vad jag vet en bra skiva men det finns så många andra bra skivor så den har svårt att "få plats".
Fermacell kommer in någonstans mellan vanliga gipsskivor och de cementbaserade skivorna, typ minerit och cem in wood (cement/cellulosa och cement/spån)
Jag antar att du tänker dig insidan av källarväggen... då tar vi det igen... isolera inte på insidan av källarväggen ;)
Om du undrar varför, så kolla runt på forumet i detta heta ämne...

Men Jonas måste prata om någon annan produkt än deras fibergips? Den vanliga fibergipsen är ju homogen och saknar isolering.

Håller dock med om att isolering på insidan av en källarväg är knasigt, det verkar tillochmed alla vara överens om faktiskt.

LyckeK skrev:
då tar vi det igen... isolera inte på insidan av källarväggen ;)
Ingen fara :) Jag har nog läst diskussioner om isolering av källarvägg som finns på det här forumet..Ville ändå kolla eftersom en ganska vanligt förekommande hempulartidning skrev så gott om den..

Du skall inte läsa sådana tidningar, man får så många ideer, för att inte tala om när den andra halvan lägger beslag på dessa tidskrifter... köp dem inte! ;D ;)

Jag tror Fermacell pröjsade saftigt för att få dem att skriva upp deras produkt... visst finns där en annons också???

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.