Byggahus.se
A
Tjo.. aningen off topic men ändå.. jag står inför ett stort dekorationsarbete av en laserspelsarena, vart jag ska använda massor av olika material och tekniker för att skapa flera temamiljöer. Ett av dessa teman är medeltid/fantasy, och jag behöver nu antingen hitta eller bygga bra fusksten som ser ut som borgväggar. Antingen om någon har några bra tips på prefabricerad fusksten eller tips på bra metoder att skapa hela väggar av stenimitation. Dessa måste dock vara väldigt tåliga då lokalen kommer hysa bångstyriga barn i alla åldrar. Hjälp mig!

Tre alternativ:
1. Fogskum, fast i STORA förpackningar annars blir det för dyrt.
2. Frigolit.
3. Hönsnät och tidningspapper doppat i tapetklister

Detta kan sen spraymålas med färg blandat med sand. Använd en kompressor och spruta avsedd för tektyl eller liknande.

När det går sönder, för det gör alla lätta material, så lagar du bara med fogskum och mer färg. Ju tätare färglager desto tåligare.
/CC

Du kanske skulle kunna bygga en stomme i trä, tex reglar med en plyfa skiva på.
Se om du kan få tag på en massa skummgummi som du får klippa och skära till önskad struktur(hästjobb!) och sedan spraymåla. att använda sig av papier maché (hönsnät och tapetklister) är nog mindre bra då du kommer att få underhålla det jämt.

lycka till

Jag kom på en fjärde metod. Hänsnät och tyg doppat i gips. Det blir garanterat underhållsfritt. Alla vet ju att gips på benbrott är starkt.
/CC

Tänk dig att hasn mur är 3*4 meter. Hur tjockt tror du han behöver göra gipset då så att det håller för att en fjunis att komma farande in i? Gips vid benbrott är ju armerat med bandaget samt av benet! utan benet är det nog inte så värst hållbart.

Men det kanske funkar bra. Tror inte att det blir underhållsfritt dock...

Sätt dit ben också då :surprised: ;D
/CC

chris47 skrev:
Sätt dit ben också då    :surprised: ;D
/CC
Att jag inte tänkte på det ;D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.