3 281 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Vilken typ av skiva på utsidan av vägg?
Hej
Jag tänkte bygga en lekstuga i lösvirke.
Planen är att den ska på ett putsat utseende.
Såg att friggeboden JABO Ambjörnarp har några skivor som förstärks med glasfiberremsor i hörnen och sedan målas med putsfärg med strukturmedel i.
Hjälp mig. Vilka skivor ska jag välja och vilka remsor och strukturmedel tror ni behövs för mitt projekt?
Minerit eller våtrumsskivor kanske kan vara ett alternativ. Jag väljer gärna ett billigt alternativ eftersom det är en lekstuga..
Vad tror ni?
Jag tänkte bygga en lekstuga i lösvirke.
Planen är att den ska på ett putsat utseende.
Såg att friggeboden JABO Ambjörnarp har några skivor som förstärks med glasfiberremsor i hörnen och sedan målas med putsfärg med strukturmedel i.
Hjälp mig. Vilka skivor ska jag välja och vilka remsor och strukturmedel tror ni behövs för mitt projekt?
Minerit eller våtrumsskivor kanske kan vara ett alternativ. Jag väljer gärna ett billigt alternativ eftersom det är en lekstuga..
Vad tror ni?
finns ju gips som är till för att sitta utvändigt, de är mycket billigare än våtrums gips. dock är jag inte säker på om de bara går att måla direkt på den ytan, eller om tanken med dom är att de ska va panel eller liknande på dom. finns säkert nån mer insatt som kan svara, eller så hör du med bygghandeln va som gåller för utegipsen.
Om det är utegips du tänker på så är den, trots sitt namn, inte avsedd att monteras utvändigt. Den sitter inne i väggen, bakom panelen. Den håller för lite regn för en kortare tid, men absolut inte för att vara permanent utomhus. Den är också, som vanlig gips, ganska ömtålig. Ytan är belagd med något vax-liknande, så det är dessutom svårt att få färg att fästa.
Till frågan: jag hade kört med vanlig byggplywood.
Färg och struktur bollar jag vidare...
Till frågan: jag hade kört med vanlig byggplywood.
Färg och struktur bollar jag vidare...
Klicka här för att svara