2 350 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Plast /isolering kattvind?
Inreder just nu Övervåningen o har en fundering, den såkallade kattvinden är isolerad o plastad ända ut mot takfot, mellanbjäklaget är fullisolerat.
När jag då sätter upp vägen så stänger man ju ute all värme ifrån kattvinden, är det nån som tycker att man ska plasta en sväng mot kattvinden oxå, känns ju visserligen att det blir plast-tomrum-plast.
bör man isolera väggen mot kattvinden eller ha oisolerat för att släppa ut värme dit?
samt att räcker det att sätta upp 28*70 cc30 på den såkallade väggen ut mot kattvinden
den är ju ca1,5m hög så man springer ju inte direkt in i den,
kommer förmodligen bli spån o gips på den, så den borde bli stabil?
När jag då sätter upp vägen så stänger man ju ute all värme ifrån kattvinden, är det nån som tycker att man ska plasta en sväng mot kattvinden oxå, känns ju visserligen att det blir plast-tomrum-plast.
bör man isolera väggen mot kattvinden eller ha oisolerat för att släppa ut värme dit?
samt att räcker det att sätta upp 28*70 cc30 på den såkallade väggen ut mot kattvinden
den är ju ca1,5m hög så man springer ju inte direkt in i den,
kommer förmodligen bli spån o gips på den, så den borde bli stabil?
Jag hade tagit 45x45 reglar och enbart skivor på ena sidan. Det blir så klart kallare på katt vinden eftersom det inte blir någon bra luftrörelse men jag tror inte man märker av det.
Om du ska isolera så blir det kallare på kattvinden och fuktspärrrens blir i fel läge. Men sätter du ny fuktspärr längre in så måste den tätad i hörnen mot den nuvarande samt att du måste punktera den gamla och sätta ny på bjälklaget alltså ingen smidig historia.
Om du ska isolera så blir det kallare på kattvinden och fuktspärrrens blir i fel läge. Men sätter du ny fuktspärr längre in så måste den tätad i hörnen mot den nuvarande samt att du måste punktera den gamla och sätta ny på bjälklaget alltså ingen smidig historia.
Klicka här för att svara