1 540 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Diskbänk i betong
Jag tänkte försöka mig på att gjuta ett handfat i betong.
Vilket material kan man använda för att bygga formen? Funkar det med typ spånskiva? Eller "fastnar" betongen i vissa material?
Är det någon som har tips om hur man beter sig vid fästet för avloppet? Kan man t ex sätta dit metallringen/packningen och plaströret och sedan gjuta runtom. Avlägsna detta när det är klart eller gör man på annat sätt?
Ska man olja in delarna eller silikon eller kanske plast?
Ni märker att jag är nybörjare men vill gärna göra ett försök.
Det ska vara många raka vinklar på handfatet, men tänkte göra en liten böj vid avloppet för att få lite fall
Vilket material kan man använda för att bygga formen? Funkar det med typ spånskiva? Eller "fastnar" betongen i vissa material?
Är det någon som har tips om hur man beter sig vid fästet för avloppet? Kan man t ex sätta dit metallringen/packningen och plaströret och sedan gjuta runtom. Avlägsna detta när det är klart eller gör man på annat sätt?
Ska man olja in delarna eller silikon eller kanske plast?
Ni märker att jag är nybörjare men vill gärna göra ett försök.
Det ska vara många raka vinklar på handfatet, men tänkte göra en liten böj vid avloppet för att få lite fall
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Frigolit och glasfiber + epoxy till formen och slipa slipa så det blir slätt, sedan formolja.
Lycka till, jag kommer nog ändå att hålla mig till glaserade tvättställ och betong i grunden.
Vad ska du behandla insidan med för att kunna hålla rent?
Och hur hade du tänkt slipa insidan med, en ABS går ju inte använda.
Protte
Lycka till, jag kommer nog ändå att hålla mig till glaserade tvättställ och betong i grunden.
Vad ska du behandla insidan med för att kunna hålla rent?
Och hur hade du tänkt slipa insidan med, en ABS går ju inte använda.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Rubrik och text talar om olika saker, bestäm dig.
P
P
Klicka här för att svara