Jag tänkte putsa denna, tror ni jag fixar det utan att flytta kaminen? Det är i min sommarstuga.

Har aldrig putsat förut kan väl vara värt att nämna.. och ursäkta bilden, men det var den enda jag kunde hitta som var duglig på "muren" bakom. Den är gjord i lättbetong. :|

/Christian

• IMG_2571.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vill ni får ni gärna ge några handfasta tips också, om det går att putsa vill säga.

/C

Someone?

D
Tror jag blir för trångt speciellt vänster om kaminen.

Tyvärr tror jag tom ett proffs skulle tycka det svårt att putsa tajt bakom en kamin, med fullgott resultat. Jag har som nybörjare valt att putsa motsvarande skyddsmur hos mig med gipsputs, lättarbetat och kan rekommenderas.

Läckra väggar, by the way.

Här ser man lite bättre hur mycket plats det är. Samma avstånd bakåt som åt sidan.

Fortfarande för tajt? Man kan säga att jag blev lurad in i detta... så jag har inte satt mig i denna position själv. :( Helst vill jag försöka slå det lite med granris så att jag får en lite ojämn look som back in the days. Men så kanske man inte gör??

Men så går det när man inte tar in offerten på papper...

Om det inte går att putsa så blir det till att gjuta skivor i betong och ställa dit.. :|

/Christian

Kan du inte vira in kaminen i någon sorts plast för att skydda den mot stänk?

20 cm fritt? jag tror det funkar.

S
du fixar det. testa även med spackelspadar.
du kommer lösa det

Alternativ #2 är väl att gipsa in skiten och sen måla med färg + korn i (strukturmedel). Men man vågar kanske inte sätta en gipsskiva bakom spisen? Jag tänker främst på pappen, även om man målar den.

Synpunkter?

Oj, här svarar ni snabbt. Jo, men det är ca. 20cm bakom. Man når i alla fall till alla delar utan större problem.

Då provar jag att putsa :)

Då ska jag bara leta reda på hur jag putsar :)

S
spackla och sedan skruktur färg. ingen gipsksiva isåfall

D
Det var ju betydligt mer plats än det såg ut som på första bilden. Det där är absolut inga problem med gipsputs och borde inte ens vara några problem kc-puts.

Verkar vara en trevlig stuga!
Tyvärr kan jag inte ge några råd ang putsning, är putsanalfabet tyvärr.
Sen, den dumma frågan, varför putsades det inte innan kaminen kom på plats?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.